Silentparty

7 december 2014

Hallo allemaal,

Ik word net wakker na een ongelofelijke  nacht. Vannacht was de 'Silent Party'. Dat klinkt misschien als een rare combinatie, stilte en feestje maar dat is het niet. Silent party is een redelijk nieuw concept waarbij mensen een koptelefoon dragen en via die koptelefoon de muziek horen. In de ruimte zelf is dus geen muziek. We hadden keuze uit drie verschillende kanalen wat we konden luisteren. Een techno kanaal, mainstream muziek en een relax kanaal. EN HET WAS GAAF! In het begin beetje onwenning omdat je een koptelefoon draagt en niet iedereen op het zelfde kanaal zit en danst. Maar aan het einde werkte het fanastisch. Je bent veel meer in je eigen wereld en hoort de muziek op een mooiere manier dan door grote boksen die het de disco in knallen. Het feestje was in een oude fabriekloods en consumpties waren maar een euro.
Het grappige is dat als je je koptelefoon afdoet de muziek weg is maar je hoort iedereen mee zingen!

Silentparty 1Silentparty

In z'n algemeenheid kun je zeggen dat polen wel weten hoe je uit moet gaan. Er zijn veel verschillende disco's in Lodz. Alcohol is hier goedkoop en iedereen danst. Voordeel is wel dat mensen hier niet vervelend zijn,geen opstootjes geen vechtpartijen. Clubs zijn vaak uitgerust met sexy dames die dansen, vuurwerk en light sticks.

In een gemiddelde week is er elke dag een kans om uit te gaan. Clubs zijn elke avond open maar de beste dagen zijn toch wel woensdag tot en met zaterdag. Elke club heeft zo zijn eigen avond.

Heeft iedereen een fijne Sinterklaas gehad? Ik ben erachter gekomen dat niet alleen België en Nederland Sinterklaas vieren, ook Hongarije viert het op dezelfde manier als wij. In Polen vieren ze ook Sint Nicolaas maar dat is de zaterdag 6 december, net als de Belgen, en het is niet zo bekend als in Nederland.
Tess en Tom hadden zelfs hun schoen gezet en die heb ik 's nachts gevuld. Wortel natuurlijk opgegeten en een gedichtje en pepernoten achtergelaten..
En tot mijn grote geluk had ik ook een pakje voor de deur. Hahah. Lieve sinterklaas heeft ook mij niet overgeslagen.

Sinterklaas

Volgend weekend ga ik waarschijnlijk naar Wroclaw dus is er eindelijk weer eens een tripje! Geniet van jullie weekend, en zet de gezellige kerstboom op!