De laatste loodjes..

17 januari 2015

Het is al weer drie weken dat ik m’n laatste blog schreef. Komt door een twee weken durende kerst vakantie en vorige week een hele rommelige drukke week.
Vorige week was mijn vriendin Angela met mij mee gekomen naar Lodz. Ik heb geprobeerd haar een beetje het studenten leven te laten ervaren door de gewone dingentjes te gaan doen. Ze was hier vier daagjes met als de eerste dag Drie Koningen. Op Drie koningen zijn alle winkels hier gesloten en word het gevierd als een grote feestdag. We zijn wezen kijken bij de kathendraal vlak bij mijn kamer. Iedereen droeg papieren zilveren hoedjes en een groot kerkkoortje van kinderen stond te zingen. Het gaf een beetje het kerst gevoel. Met de Drie Koningen worden vooral kinderen verwend. Overal op straat kun je suikerspinnen kopen, niet alleen in de roze kleur maar ook groen van appels en geel van banaan, ook zie je veel ballonnen stalletjes en lekkere zoete broodjes. Er is een kleine optocht door de straten van de drie koningen in een koets omringd door politie zoals je ziet.

Drie koningenAngela

Maar vrijdag kwam er al weer een einde aan de 4 dagen met Angela. De week is ontzettend snel gegaan en ik hoop dat ze het heel leuk heeft gehad. Ik in ieder geval zeker!
Zondag nam ik ook afscheid van mijn buurman. In onze studentgebouw zitten twee slaapkamers met een badkamer en keukenblokje aan elkaar verbonden. We deden elke week samen boodschappen, koken en andere dingetjes. Het viel me nogal zwaar dat hij wegging maar heb een onwijs leuke tijd met hem gehad. Hij was een hele leuke buurman!

Victor
Maar nu hij wegging wist ik ook weer dat mijn Erasmus avontuur eindig is. Nog twee en een halve week en dan is het voor mij ook afgelopen. En dat is aan de ene kant heel leuk want ik ga weer lekker naar huis en vrienden en familie. Maar andere kant sluit je een heel leuke periode af. Je gaat de mensen missen waarmee je hier omging en ook je onbezonnen leventje hier.

Maar goed eerst nog even ons project tot een goed einde brengen. We zijn in de laatste en fase en gaan als een trein. We zijn bezig met ons verslag en onderzoek af te ronden en een leuke presentatie in elkaar te zetten. Ook maken we een kleine video maar die is nog niet af, volgt later nog.

Deze week heb ik al wel twee vakken afgesloten. International Business en Pools. Beide met een dikke ruim voldoende en daar ben ik heel blij mee. Het cijfersysteem is hier van 1 tot 5, waarbij je met 3 punten op een voldoende zit. Ik heb voor Pools een 4.5 en international business een 5!

Ik ga nu nog wat doen met mijn zaterdag! Ik hou jullie op de hoogte!

1. Angela:
    17 januari 2015
    Nou lieverd, ik vond het zeker leuk!!! leuk verhaaltje xxx
  2. Rosanne:
    17 januari 2015
    Ik ben wel blij dat je weer bijna terug bent! Heb mn maatje gemist!
  3. Miranda:
    18 januari 2015
    Wat gaat de tijd toch snel!
    Geniet nog even van je laatste weekjes.
    en super goeie cijfers!! Tot gauw.